Despeses d’enviament amb WooCommerce

Per gestionar el tema de les despeses d’enviament hem de partir de dos plantejaments inicials.

Carregar les despeses d’enviament als productes

Això vol dir, que l’usuari final no veura com s’incrementa el preu en el procés de compra. Això sempre implica un percentatge superior de vendes. Però per altra banda, com a venedor has de fer un exercici de calcular un cost mitjà d’enviament i repercutirlo en el preu del producte.

Aplicar les despeses d’enviament en el procés de compra

Si ho fas d’aquesta manera els preus per l’usuari final s’incrementaran al finalitzar la compra, fet que pot desanimar la compra i motiu pel qual moltes cistelles són abandonades. Però si vols aplicar aquest cos al finalitzar la compra hauràs de configurar tot aquet tema. Els passos són els següents:

El primer de tot es accedir al menú de WooCommerce / Opcions / Enviaments.

Aquí el que hauràs de fer és crear tantes zones d’enviament com vulguis. Normalment hauria d’anar en relació al que et poden cobrar les empreses de transports, les quals es regeixen per temes provincials i peninsulars.

Un exemple clàssic de zones d’enviament podria ser el següent:

  • A nivell provincial. En el meu cas Barcelona.
  • A nivell de Comunitat. En el meu cas Catalunya.
  • A nivell d’Espanya peninsular.
  • I a nivell de les Illes Balears
  • I a nivell de les Illes Canàries, i si m’apureu tot el tema de les Colònies.

I a cada zona d’enviament tindrem l’opció d’aplicar unes tarifes diferents. I dins d’aquestes tarifes podrem aplicar els tres grups bàsics:

  • Preu únic. Aquí establim el cost d’enviament en si
  • Preu gratuït. Que normalment l’establiment per compres superiors a un derterminat import.
  • Recollida en botiga. Sempre podem tenir aquesta opció, així sabrem que no l’hem d’enviar.

I finalment tenim les opcions de carregar altres conceptes a la pestanya de Classes d’enviament. Això vol dir que podem aplicar conceptes com enviament en fred, o altres conceptes totalment inventats.

Un cop creats aquestes classes d’enviaments, i aplicat el preu correponent, podrem escollir a la fitxa del producte si apliquem aquest tipus de recàrrec creat.

Així doncs, ja veieu com funciona el tema de les despeses d’enviament a WooCommerce.

Open chat